Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Články
 
  Recenze: Gear, Civic 6G sedan, D15Z6
  Sekce: Můj příběh
  Zaslal:  16.3.2012 , 18:10
   
AUTOR: gear
4 háčka
Založen: 20.8.2007
Články: 1
Komentáře: 5

Hodnocení: 5.00/5.00 [1]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh

   Článek  Strana 1 z 1
  
Zdravím všechny H-positive,

tak jsem se taky dokopal k sepsání nějakého toho povídání o mém mazlovi a mém příběhu. Přeji příjemné čtení Úsměv

Vše začalo snad už před šesti lety, kdy jsem dostal řidičský průkaz a jako správný teenager začal koukat po autech. První zážitky byly samozřejmě ze srazů, jako jsou Mimoňské války, Relax Meeting apod., kam jsem s kamarádem jel tehdy ještě tátovou Felicií kombi a připadal jsem si, že mi patří svět. Kazeta s kabelem zapojená do MP3 přehrávače, zásoba nabíjecích baterií v batohu a pekelná 1.3MPi pod kapotou. Prostě benzín mi voněl. Ovšem jak čas postupoval, pomalu jsem začal upouštět od zalíbení se v oplastovaných autech co jsem stále vídal v T&M a ke kterým jsem vzhlížel už od patnácti.

Jako snad všichni kluci, chtěl jsem něco svého, takže jsem začal pokukovat po nějakém tom vozítku, co by mi mohlo říkat pane. Zabrousil jsem tehdy ještě na starý honda-club, kde jsem se rovnou zaregistroval, a doslova jsem si zamiloval C5G 3D s D16Z6 pod kapotou. Krásné, nízké, rychlé auto s všude opěvovanými motory a systémem VTEC. Začal jsem šetřit koruny a pomalu koukal po autobazarech.

Pak přišly mé první srazy. Narychlo spíchnutý VYkec v Hradci Králové, kde jsem poprvé seděl v C5G ve verzi sedan, uživatele LucasFreeMatch (dnes Lubosh). Nadchl mě motor, ikdyž jen D15B2 s vícebodem, tak stejně jel v porovnání s jinými auty co jsem znal jak pila a 7000ot jsem zažil poprvé v životě. Přišel první Honday, peníze stále nebyly dostatečné, takže jsem cestu tam jel jako spolujezdec s Luboshem a zpátky mě svezl M@jk, kterého jsem poznal na VYkecu. Oboum velmi děkuji za svezení a jsou mými přáteli dodnes. Honday jako takový zanechal velmi silné dojmy, krásná auta, pohodoví lidé, super atmosféra... a já věděl že jinou značku chtít nebudu. Bohužel potřeba jezdit mi do cesty připletla levného Favorita, 1.3 karb, rok 1989. No, taky jsme s ním Pardubice-Brno jezdily každý týden,šlo to, ale, ALE... Jak šel čas, tak se z čistě pragmatických důvodů stalo z malého a rychlého auta, větší a novější a začal jsem koukat po C6G. 3D pro mě byl malý, nebavilo by mě pořád vystupovat a pouštět lidi dozadu, takže jsem začal brousit po sedanu. Angláni nepřicházeli v úvahu, chtěl jsem Japonce, který se mi designově prostě líbil mnohem víc. Výběr motorizace padl na D15Z6, jiný motor jsem prostě nechtěl-spolehlivost/spotřeba/výkon.

V prosinci roku 2009 jsem si na Honda-clubu všiml sedana, který zde prodával Alicante.

Z fotek se mi moc líbil, ty tvary mě baví dodnes, a tak jsme se na něj jeli z podívat. Byl to trochu výlet, Pardubice-Plzeň dá zabrat, ale co by člověk pro auto neudělal. Civica jsme si prohlédli, měl své vady jako promáčknuté zadní dveře (již opraveno), korozi na kapotě (čekám stále na zelenou kapotu), vrzající zadní dveře (snaha s WDčkem, vazelínou, žádné zlepšení), popraskaný lak na předním nárazníku (přelakováno), bouchání od přední nápravy (vyřešeno novým uchycením stabíku) a nefungující zámek kufru (pozdeji zjištěno že chybělo táhlo od zámku ke klíčové dírce, opraveno), ale projížďka rozhodla že bude můj. Ten tah motoru nad 4000ot byl pro člověka zvyklého z felicie, favoritu a doma nového Jazze 1.4i-DSI dechberoucí. Bohužel jsem si ho nemohl odvézt ihned domů, tak jsem aspoň udělal fotky a jel s nepořízenou, avšak autem přislíbeným zpátky. Přesně den po Novém roce rok mi Alicante volal, že si pro auto můžu přijet. Byl jsem natěšený jak malé dítě a skoro jsem nemohl dospat. Ráno jsme tedy vyjeli opět na Plzeň, Jazz nastavil 120km/h tempomat (zaseknutí nohy do koberce) a jelo se. Po podepsání kupní smlouvy jsme dostali klíčky a mohlo se jet. V Plzni jsme auto natankovali do plné a že zkusíme tedy kolik bude papat. Bylo namrzlo, jak to tak v lednu bývá, tak jsme jeli hodně opatrně. Dálnice Plzeň-Praha-Pardubice při ustálené rychlosti 120km/h a prázdném autě znamenala průměr na těch 220km cca 5,02l/100km. Nevěřili jsme. Čas však ukázal, že dostat se na 5l při dlouhé jízdě s lehkou nohou není problém. Od té doby uteklo dva a půl roku a 40 000km, civic pořád slouží.

Jak čas postupoval začal jsem auto lehce upravovat k obrazu svému. Takže auto dostalo fungl nová přední světla (stará byla zažloutlá a poškrábaná), zavaření všech lišt na náraznících, přední lip, zadní lip (po nehodě č.2 sundán společně s křídlem), koncovku výfuku Layting, 14" kola OZ F1-Racing, lakování brzdičů a bubnů na žluto, přední masku z coupe v laku, ostřikovače čelního skla z Hondy Jazz (rozprašovače), audiosoustavu - rádio Pioneer DEH-7000UB, zesilovač Vibe Slick A2, subwoofer Bull Audio 12", napájecí kabely 20qmm, tlumení dveří. Co se interiéru týče tak přibyly originální gumové koberce, kožený volant z EK4, pedály Mugen style a dolů šly nálepky v dekoru dřeva kolem výdechů klimatizace. Jako poslední novinku jsem cívovi pořídil příčníky od Thule, včetně držáků na 6 párů lyží/4 prkna a nosič na kola.

Bohužel jsme měli celkem smůlu na ostatní řidiče, takže už jsme zažili dvě nehody, obě do kufru. První lehká, cca 14 dní po koupi a druhou před půl rokem, kdy auto mělo nový lak nárazníků, lipů a všeho... takže se mohlo dělat komplet znovu a jako bonus byla zadní část o 7cm kratší. Naštěstí se vše opravilo a auto slouží dál jak má. Jediná velká nevýhoda co na autě vidím je koroze, snažím se jí ale eliminovat co jde, tzn celý spodek auta ošetřen gumoasfaltem, prahy očištěny a též zakonzervovány, byly stříkané dutiny, blatníky z vnitřní strany, ale čas a sůl si vybírají stále svou daň a je to nekonečný boj.


Problémy/závady/výměny:

železný prach v oleji při výměně ihned po koupi - mysleli jsme, že motor má dosloužíno, obávali jsme se šál na klice. Po bádání příčiny se ale nic nenašlo a další výměna byla již v pořádku a každá další nenesla známky nějakých nečistot. Nikdo neví co to bylo. Avšak náhradní motor jsme si domů přivezli ze Zlína Velmi šťastný
nehoda č. 1 - musel se vařit zadní nárazník a vyvařit kousek zadního čela, které bylo už jednou bourané jak jsme zjistili a rezlo.
Vysoký volnoběh při zahřátém motoru - 1500 ot nezávisle na teplotě motoru - povolený šroub IACV ventilu, vyřešeno v Autoelegance Brno.
bouchající motorek stěračů - vyměněno za jiný - vůle v čepu táhel
nehoda č. 2 - komplet nová zadní část auta, poface zadní nárazník(bohužel lip musel pryč-byl předface)

Již měněny spotřební věci jako čepy na přední nápravě, brzdové kotouče, desky, manžety poloos, svíčky, uchycení stabilizátoru, chladící kapalina, brzdová kapalina, olej co 10tis km, převodový olej, filtry olejové, vzduchové, kabinové i palivový, střední díl výfuku.
Prostě auto jezdí jak má, tak také dostává údržbu jak má.

Fotky mám v garáži, je tam jak seriový stav, tak téměř současný.



Plusy:

Prosotor: i na zadních sedadlech je dostatek místa na kolena(sám si za sebe v pohodě sednu, mám 180cm), velikost kufru dostačuje i pro 5 studentů s krosnami (cca 400l). Stačí mít pokročilou znalost 3D tettris.
Spotřeba: průměr za 40 tis km mám 5.6l/100km, jezdím hodně dálky, lehká noha. Není problém jet s prázdným autem za 5, při blbnutí jsem přes 7l nikdy nešel včetně sprintů v Březně, Hondayi i letním protahování pavouků.
Motor: úsporný, výkoný, nenáročný na údržbu, jednoduchý, spolehlivý.
Design: to auto prostě nejde nemilovat, není to placka, ale i tak je přikrčené na parkovišti a klínovitá silueta jako by chtěla vyrazit Úsměv
Celková spolehlivost a nenáročnost na servis, kdybych nechtěl, leju téměř jen olej a bezín.
Dostupnost náhradních dílů, ať už z bouraček nebo obchody.

Mínusy:

Lehká spotřeba oleje cca 2dcl/1000km
Motor: do 3000ot se nic neděje, dynamika nic moc. Když nespěcháte nevadí, pří předjíždění se však musí dost řadit, z 5 na 3 je téměř nutnost.
Koroze - lemy, blatník, kapota(asi pondělní směna, nikdo jiný ji tak vyrezlou nemá)
Příčná šířka vozu-3lidi vzadu leda v nouzi, dáno i profilováním zadní lavice. Holt je to jen Civic Úsměv
Částečně jízdní vlastnosti - není to závodní náčiní, gumy 175/65 nemají moc rezervy v honičkách, prázdné auto občas poskočí na příčné spáře v zatáčce. Přeposilované řízení, kdy moc nevíte co přední kola dělají, ale od toho je CTR ne ? Úsměv
Kufr: bedny 1x1m tam opravdu nejdou dát.
Světlá výška: v zimě každý rok dřu a dělám rolbu.
I se sklopením zadních sedaček nenaložíte předmět delší než 1.6m. leda přes spolujezdcovu sedačku. Lipy a nárazníky na C6G se však vejdou Úsměv


Postřehy co jsem zachytil s problémy C6G pro majitele:

za předními blatníky se usazuje od kol špína, otevřit dveře, vyčistit.
po nastartování když nevyletí otáčky na 1500 je to asi normální, hlavně když vylezou po chvilce. Velmi šťastný
cvrdlikání mezi 2000 a 2500 při přidávání plynu je asi taky běžné. Jděte po krycám plechu výfuku, mě to ale jde od motoru (a nejsem sám)
u sedanu vytřít třeba gumoasfaltem zevnitř zadní podběhy pod tapecem, vyrezávají časem.
praskající svody u lambdy - vyřešit druhovýrobou a kat pod auto pokud vůbec.
pod plastovými prahy to taky může vyhnít, sundat, kouknout, popř ošetřit.
pokud vám kufrové dveře nedovírají (sedan), mrkněte na gumu, stačí při vyndávání věcí ji vysadit a kufr nezavřete (zkušenost z výletu do Vídně, super věc)

Plány:

repas podvozku, silenty, tlumiče, pružiny
nová kapota
příští jaro lemy
repro do předních dveří s výškama

Toť asi vše H+



tudy externí galerie ZDE
tudy vstup do garáže ZDE

   Autor  Komentáře
crxmann
5 háček



Články: 16777126
Komentáře: 92
 Zaslal: 10.4.2012 , 15:11  Předmět:    
Vstoupit do diskuze k článku ZDE


Rating box? ? neni


  Články
 
  Recenze: Gear, Civic 6G sedan, D15Z6
  Sekce: Můj příběh
  Zaslal:  16.3.2012 , 18:10
   
AUTOR: gear
4 háčka
Založen: 20.8.2007
Články: 1
Komentáře: 5

Hodnocení: 5.00/5.00 [1]

Technika Jak na to Klub Srazy a výlety Novinky a historie Partneři Můj příběh


 
Přejdi na:  
 
Časy uváděny v GMT + 1 hodina
You cannot post articles in this chapter
You cannot edit your articles in this chapter
You cannot delete your articles in this chapter
You cannot rate articles in this chapter
You cannot approve articles in this chapter

You cannot post comments in this chapter
You cannot edit your comments in this chapter
You cannot delete your comments in this chapter
You cannot rate comments in this chapter



Board Security

(104174 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: poslední témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.0496s ][ Dotazy: 37 (0.0113s) ][ GZIP on - Debug on ]