Rozšířené hledání} Informace o členství Kontaktní informace Seznam uživatelů Kalendář Spřátelené weby Honda-club.cz Přihlásit se k emailu
[1]
Linka Uživatelské skupiny Linka Galerie avatarů Linka Kdo je online Linka
Linka Jak se stát členem klubu Linka Stáhnout stanovy sdružení Linka Výhody pro členy klubu Linka
  Obsah fóra Honda-club.cz   
Honda NR 750 s oválnými písty
Fórum: Motokoutek
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



  Strana 1 z 1

Masakr?
brutalita!
88%
 88%  [ 15 ]
pitomost
11%
 11%  [ 2 ]
Hlasovalo : 17
Celkem hlasů : 17

FastCivic je teď offline  FastCivic
5 háček
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 19.1.2010 , 21:38   Citovat  

Jelikoz mam slabost pro atypicke motory tak mi do oka jeste mimo wankelova zázraku padl i tento skvost. A jelikoz je to Hondí vymysl, musim se s vami o nej podelit Úsměv Asi ho tu bude plno lidi znat, ale mit tady po hromade par veci urcite neuskodi Úsměv

Na počátku devadesátých let představila japonská Honda celému světu doslova revoluční stroj. Pod označením NR750 se ukrývala jednostopá kráska s technikou převyšující konkurenci o několik tříd. Asi možná proto k velkosériové výrobě tohoto motocyklu nedošlo. Některé jeho technické finesy totiž nejsou ani dnes překonány.Největší pozornost vzbudila Honda NR750 a dodnes u těch, kteří si vzpomenou, stále budí svým vidlicovým čtyřválcem. Technicky vychází z pohonných jednotek použitých u závodních speciálů řady NR 500 a NR 750, takže jeho válce svírají úhel 90°. Zatím nepřekonanou technickou lahůdkou jsou oválné písty zhotovené ze speciální lehké slitiny, které jsou spojeny s klikovou hřídelí dvojicí ojnic z titanu, dále pak osm ventilů a dvě zapalovací svíčky na válec, celkem tedy 32ventilový rozvod! Takto složitá konstrukce pohonné jednotky dosud nebyla použita u žádného ze známých jednostopých strojů. Stejně úchvatné byly ve své době i výkony Hondy NR750. Největší výkon 92 kW (125 k) dosahovaný při neuvěřitelných 14 000 1/min převádí na zadní sedmnáctipalcové kolo šestistupňová převodovka. Jízdní výkony stoje pak plně odpovídají použité technice: příkladem může být nejvyšší rychlost až 263 km/h. Na pohonné jednotce dále najdeme celou řadu ve své době zcela ojedinělých prvků, z nichž některé byly použity později v sériové výrobě. Příkladem může být elektronické vstřikování paliva PGM-F1, které u Hondy NR750 obstarává přípravu pohonné směsi. Podvozková skupina je dokonale uzpůsobena výkonovým parametrům motocyklu. Nosnou částí stroje je samozřejmě motor spolu s dvojitým páteřovým rámem. Zajímavostí je pak tvar zadního kyvného ramene (zdvih pérování 120 mm), na kterém je velmi efektně letmo uloženo zadní sedmnáctipalcové kolo z lehké slitiny. Vpředu najdeme teleskopickou vidlici Showa se shodným zdvihem a regulovatelným tlumením. O patřičný brzdný účinek se stará především přední dvojitá brzda o průměru kotoučů 310 mm s šestipístkovým třmenem Nissin a zadní jednoduchá ventilovaná brzda (průměr 220 mm). Při pohledu na čtyřdílnou kapotáž jednosedadlového stroje, jejíž aerodynamické a ladné tvary zaujmou ze všeho nejvíce, se nabízí otázka, zda existuje krásnější japonský motocykl. Za tuto skutečnost přitom Honda NR750 vděčí také bohatému využití ušlechtilých materiálů (karbon a titan), které jí dodávají opravdový punc originálu. Po usednutí za řidítka si nelze nepovšimnout panelu s analogovými přístroji, které doplňuje v horní části v době uvedení tohoto motocyklu ne zcela obvyklý LCD displej zobrazující okamžitou rychlost a celkový a denní počet ujetých kilometrů. K zajímavostem přední části patří také směrová světla zabudovaná do vnějších zpětných zrcátek a dvojité světlomety. Designérskou lahůdkou je bezesporu tvarování zadní podsedlové části, která ukrývá koncovky výfukového potrubí. Rudě lakovaný tak i dnes fascinuje svým tvarem a provedením snad každého motocyklového nadšence Honda NR750 je unikát, který svým provedením odráží technickou vyspělost značky Honda na počátku devadesátých let. Škoda že se nikdy nedočkala velkosériové výroby. Bylo totiž vyrobeno pouhých 500 motocyklů, každý v hodnotě 98 000 DEM, tedy v ceně, která v té době nebyla pro každého akceptovatelná. Pro nás je potěšující jen fakt, že popisovaný stroj je součástí soukromé sbírky jednoho nejmenovaného motocyklového nadšence z České republiky.

Cetl sem ze i v dobe testovani roztocili tento motor az na 32tis otacek, ale jestli je to pravda to mi hlava nebere

Samozrejme se to taky par lidem nezamlouva a berou to jako podvod. Ze je to prakticky 8mi valec a jezdi mezi 4valci... Muj nazor je ze je to supr napad a je obrovska skoda ze se motor dale nevyvyjel Úsměv Buh vi co byste v civicach meli dneska HaHaaa

Kazdopadne, kdyby tohle dali treba do nove NSX, udelali tech valcu 6, teoreticky by to byl 12ti válec:) Osadili i-VTECem asi by bylo na dalsich par let o legendu mezi supersporty postarano je to dobrý

Jeste zvoucek a par nejlepsich fotek a muzete debatovat Mrk Úsměv


Odkaz



nr013.php.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
nr013.php.jpg, 27.46 kB

nr014.php.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
nr014.php.jpg, 45.77 kB

nr015.php.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
nr015.php.jpg, 57.36 kB

nr016.php.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
nr016.php.jpg, 97.78 kB

nr021.php.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
nr021.php.jpg, 76.72 kB

nr022.php.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
nr022.php.jpg, 56.92 kB

nr023.php.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
nr023.php.jpg, 54.05 kB

nr024.php.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
nr024.php.jpg, 26 kB

pho_02.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
pho_02.jpg, 94.4 kB

pho_03.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
pho_03.jpg, 42.27 kB

pho_04.jpg

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
pho_04.jpg, 148.63 kB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 9870 1990 Civic  
zend3r je teď offline  zend3r
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 19.1.2010 , 21:46   Citovat  

OK Úsměv chtel bych se na ni projet svatoušek
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2003 1991 Civic  
MisakITR je teď offline  MisakITR
3 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 19.1.2010 , 21:50   Citovat  

Jak me motorky neberou, tohle je velmi zajimavej pocin...8mi valec mezi 4 valci.. Velmi šťastný je to dobrý Fakt cumim na ty ovalny pisty!!!
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1066 1999 Integra Type-R  
ninja je teď offline  ninja
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 19.1.2010 , 22:00   Citovat  

udajne to melo obrovsky problem prave s ovalnymi pisty a pistnimi krouzky. Proto to nikdy nebylo ve vetsi seriove vyrobe a moc oblibene. Jinak se mi tento pocin libi.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3155 2006 Jazz  
FastCivic je teď offline  FastCivic
5 háček
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 19.1.2010 , 22:15   Citovat  

ninja napsal:
udajne to melo obrovsky problem prave s ovalnymi pisty a pistnimi krouzky. Proto to nikdy nebylo ve vetsi seriove vyrobe a moc oblibene. Jinak se mi tento pocin libi.
to byl rok 80, dneska verim tomu ze by reseni nasli je to dobrý
Prej to zralo moc oleje. Co znamena moc? Litr na 10tis ma dnes kazde druhe auto. A u takove NSX by to urcite nevadilo. Co bych pro 15tis otacek neudelal HaHaaa
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 9870 1990 Civic  
zend3r je teď offline  zend3r
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 19.1.2010 , 22:23   Citovat  

Úsměv


DSCN1502.PNG

Zobrazení obrázku v plné velikosti.
DSCN1502.PNG, 1.04 MB
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2003 1991 Civic  
Leke je teď offline  Leke
3 háčka
PříspěvekZaslal: 19.1.2010 , 23:17   Citovat  

Tyyy jo,matne si vybavuju,ze jsem pred hodne lety videl zminku na Discovery,ale uz jsem na to zapomnel.Diky za oziveni!...Nevedel jsem,ze to vymysleli v Honde cože cože ? ....dalsi pecka
Takže? stříííkáám pořádnej výtlem
Taky jsem hroznej uchyl do motoru :hehe:
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1695 2004 Civic  
mot je teď offline  mot
Partner H-C
Členství: Gold
PříspěvekZaslal: 19.1.2010 , 23:42   Citovat  

pouzival to jeste nekdo jiny nez Honda a v necem jinem nez v teto motorce? jen informativne... taky na to ted koukam jak puk Tak to koukám! zajimavy OK
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 3021 1995 Prelude VTEC  
PreludeZ je teď offline  PreludeZ
Administrátor
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 20.1.2010 , 0:12   Citovat  

Tak jeste trochu doplnim jestli muzu...
na vetsine tech fotek co sem Fast vlozil jsou dily z NR750 ktere mely delene a sroubovane ojnice a tahle silnicni verze vznikla jen kvuli tomu aby dostali homologaci do zavodu protoze se vzdycky musel vyrobit urcity pocet stroju aby mohli rict toto je nase seriova vyroba a my z toho delame zavodni masiny a jezdime s tim... Stejne na tom bylo napriklad Audi Quattro v rally.
Vzniklo to tak, ze zmenou pravidel se omezil pocet valcu motoru ale Honda chtela vicevalcovy motor tak ty valce sparovali dohromady a z osmivalce meli ctyrvalec. Jak uz Ninja vzpomenul meli problemy a to s pistnimy krouzky kde je nejvetsi problem v utesneni te rovne casti pistu mezi dvema oblouky. Slysel jsem ze kvuli tomu museli vyvinout specialni technologii na vyrobu tech "krouzku" a ze kazdy krouzek je vyroben ze tri ruznych materialu aby nebyl ten pritlak na stenu valce tak mizerny. Prave tim rovnym usekem to pohnojili protoze tam byly ty nejvetsi tlakove ztraty a uniky oleje. Druha generace pistu uz vypadala trochu jinak. Odstranili ten nestastny rovny usek a nahradili jej mirnym obloukem takze pak to byl skutecny oval a ne jen rozseknuty kruh spojeny primkami. To se pak samozrejme utesnilo mnohem lepe. Nicmene se to neujalo protoze tyto stroje bohuzel nikdy v zavodech moc uspesne nebyly, mohlo to byt sice kvuli jezdcum, coz jsou jen spekulace ale spolehlivosti taky nijak nevynikaly.
To s temi 32 tis otackami jsem taky cetl, bylo to kdysi v Motocyklovych Novinach bohuzel ten clanek nemam i kdyz jsem ho mnohokrat schanel. Pokud se dobre pamatuju, v ramci destrukcnich zkousek roztocili ten motor na 32 tis otacek a trvalo mu 1000 (!) hodin nez se rozletel na kusy...
jo a jiny automobilky to asi taky zkousely (urcite probehly nejake prototypy) ale nikdo to (pokud vim) nedotlacil do serove vyroby...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4974 1995 Prelude VTEC  
posero je teď offline  posero
5 háček
PříspěvekZaslal: 20.1.2010 , 0:25   Citovat  

konečně taky zajímavý téma na HC OK
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi  Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 8469  
Bitkar je teď offline  Bitkar
4 háčka
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 20.1.2010 , 0:27   Citovat  

ja mel za to, ze i pro otacky je rychlejsi a lepsi, kdyz pist vazi co nejmin. Spis me zaujal jinej motor, kde byly valce naopak maly a bylo jich hodne. uz nevim kterej, ale vim ze ventily mely prumer jako spendlik snad a tocilo to brutalni otacky.
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4871 1997 Civic Vti  
PreludeZ je teď offline  PreludeZ
Administrátor
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 20.1.2010 , 0:49   Citovat  

tak jsem si jeste trochu osvezil pamet timto clankem odkaz a koukam ze i tohle je z NR500


Bitkar: myslis tu petivalcovou stopetadvacu se ctyrma ventilama na valec? Velmi šťastný Jako spendlik asi ne ale jako vetsi hrebik ten ventil vypadal Úsměv To byla RC149 a Luigi Taveri na ni v 1963 vyhral mistra sveta OK
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4974 1995 Prelude VTEC  
Streetkid je teď offline  Streetkid
Partner H-C
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 20.1.2010 , 1:19   Citovat  

Bitkar napsal:
ja mel za to, ze i pro otacky je rychlejsi a lepsi, kdyz pist vazi co nejmin. Spis me zaujal jinej motor, kde byly valce naopak maly a bylo jich hodne. uz nevim kterej, ale vim ze ventily mely prumer jako spendlik snad a tocilo to brutalni otacky.

jj, podobně šílené motory letěly v roce 1966 v sezoně MS silničních motocyklů..dvouválcové čtyřdobé 50ky točily 23000ot. a měly cca 16 koní, 9tikvalt převodovku atd... Úsměv Nebo 125ka 5válec točící 21500ot s výkonem 38 koní...v tomto roce byla honda na špici a získala pět titulů...však také na další rok omezili počet válců a nastoupila éra dvoutaktů
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 1844 1992 Civic  
FastCivic je teď offline  FastCivic
5 háček
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 20.1.2010 , 21:23   Citovat  

PreludeZ napsal:
Tak jeste trochu doplnim jestli muzu...

supr supr, moc diky za doplneni je to dobrý je to dobrý je to dobrý
to s tema otackama a vydrzi je vic nez silene Chápeš! Chápeš! Chápeš! Chápeš!

kazdopadne co sem cetl a slysel, tak ze ty stroje v zavodech tak excelovali, ze kvuli nim zmenili pravidla a to tak ze rekli ze pist musi byt jedine kulaty. tim ovalne pisty skoncily a upadly v zapomeni Bueee
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 9870 1990 Civic  
FastCivic je teď offline  FastCivic
5 háček
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 20.1.2010 , 21:26   Citovat  

jeste me ale porad napada, v cem spocivala hlavni vyhoda a tajemstvi vykonu toho "spojeneho" motoru Cooo??? napadaji me mensi teplotni ztraty, protoze vlastne chybi jakoby cast steny a dalsi duvod je lepsi umisteni ventilu v hlave, ktere zaberou vetsi plochu - moznost nasati vice smesi...
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 9870 1990 Civic  
FastCivic je teď offline  FastCivic
5 háček
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 20.1.2010 , 22:05   Citovat  

FastCivic napsal:

to s tema otackama a vydrzi je vic nez silene Chápeš! Chápeš! Chápeš! Chápeš!

tohle mi fakt neda spat. to je nepredstavitelne...32tisic otacek za minutu. 533 otacek za sekundu Chápeš! Chápeš! Chápeš!
vemte nejakou vec a zatocte si s ni 500x... a pak to zkuste jeste jednou ale behem jedine sekundy pořádnej výtlem pořádnej výtlem pořádnej výtlem cože cože ? Tak to koukám! to mi hlava nebere
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 9870 1990 Civic  
PreludeZ je teď offline  PreludeZ
Administrátor
Členství: Žádné
PříspěvekZaslal: 21.1.2010 , 11:26   Citovat  

FastCivic napsal:
supr supr, moc diky za doplneni je to dobrý je to dobrý je to dobrý
to s tema otackama a vydrzi je vic nez silene Chápeš! Chápeš! Chápeš! Chápeš!

kazdopadne co sem cetl a slysel, tak ze ty stroje v zavodech tak excelovali, ze kvuli nim zmenili pravidla a to tak ze rekli ze pist musi byt jedine kulaty. tim ovalne pisty skoncily a upadly v zapomeni Bueee


no s tema zavodama to prave nebylo nijak slavny. Precti si totok: odkaz

v prvnim zavode dopadli takhle
citace:
...From the start, however, the debut was a particularly tough battle. In fact, the machines barely qualified for a place within the last group. Once the final race was underway, Mick Grant fell at the very first corner and retired. Takazumi Katayama also retired after several laps because of engine trouble. With both riders out of competition, Honda's race had ended in disappointment...

v druhem ani neprosli skrz kvalifikaci a celkem to dopadlo takhle:
citace:
Despite their enhanced output, the performance of Honda's engines was not so impressive on the track. Even though the Honda team earned a victory in the 1981 Suzuka 500-Kilometer Race using an oval piston engine, that was to remain their only triumph. The World Grand Prix series was an ongoing struggle.

jedine vitezstvi za 4 roky... Smutný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 4974 1995 Prelude VTEC  
BlueDream je teď offline  BlueDream
PříspěvekZaslal: 15.7.2011 , 16:41   Citovat  

FastCivic napsal:
supr supr, moc diky za doplneni je to dobrý je to dobrý je to dobrý
to s tema otackama a vydrzi je vic nez silene Chápeš! Chápeš! Chápeš! Chápeš!

kazdopadne co sem cetl a slysel, tak ze ty stroje v zavodech tak excelovali, ze kvuli nim zmenili pravidla a to tak ze rekli ze pist musi byt jedine kulaty. tim ovalne pisty skoncily a upadly v zapomeni Bueee



podla historie si to pametam aj ja tak len mam pocit ze rivali vitiahli nejaky pretpis s roku 1903 ak sa spravne pametam a tam bolo pisane ze musia bit okruhle piesty.ak ma pamet neklame studoval som to naspet asi 15 rokou.kedze som motorkar.a specialitky mozeeeem
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 18 1991 Prelude  
kandik je teď offline  kandik
Moderátor
Členství: Gold
PříspěvekZaslal: 15.7.2011 , 22:15   Citovat  

apropos jednu NR750 pouzivam jako sluzebaka ve firme, ale trochu jsem ji predelal zadek, protoze žaponci ho meli moc mohutnej
tudy odkaz vlevo dole Velmi šťastný
   Návrat  
   Zobrazit informace o autorovi Osobní garáž Odeslat soukromou zprávu
Příspěvky: 2599 2004 Accord Tourer  

  Obsah fóra Honda-club.cz   
Honda NR 750 s oválnými písty
Fórum: Motokoutek
Zobrazit příspěvky z předchozích:
 Řadit příspěvky dle: 
Zaslat odpověď



 Časy uváděny v GMT + 1 hodina  
    
Nemůžete odesílat nové téma do tohoto fóra.
Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru.
Nemůžete upravovat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete mazat své příspěvky v tomto fóru.
Nemůžete hlasovat v tomto fóru.
Nemůžete připojovat soubory k příspěvkům
Můžete stahovat a prohlížet přiložené soubory
Nemůžete moderovat Vaše témata v tomto fóru.



Board Security

(97373 útoků)
::  www.honda-club.cz  :: Témata RSS TOPlist

[ Čas: 0.1183s ][ Dotazy: 112 (0.0166s) ][ GZIP on - Debug on ]